جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گروه مپنا برترین شرکت پیمانکاری ایران از نظر میزان فروش شد

گروه مپنا موفق به کسب مقام برترین شرکت ایرانی در هفدهمین همایش شرکت‌های رتبه برتر ایران شد.

گروه مپنا موفق به کسب مقام برترین شرکت ایرانی در هفدهمین همایش شرکت‌های رتبه برتر ایران شد.
در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر که روز دوشنبه، ۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گروه مپنا عنوان برترین شرکت پیمانکاری ایران از نظر میزان فروش را از آن خود کرد.
در دسته‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر ایران، گروه مپنا در رده بیست و هشتم فهرستی قرار گرفت که رتبه‌های اول آن در اختیار بانک‌های دولتی و خصوصی و صنایع پتروشیمی بود. عملکرد مالی شرکت‌ها در سال مالی ۱۳۹۴ مبنای این رتبه‌بندی بود. عواملی همچون رتبه فروش، رشد فروش، ارزش افزوده، دارایی، اشتغال‌زایی، سودآوری، بازده فروش، صادرات و ارزش بازار مبنای دسته‌بندی شرکت‌ها عنوان شده بود.
علاوه بر هلدینگ مپنا، ۱۵ شرکت تابعه نیز در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر ایران حضور داشتند. این شرکت‌ها عبارت بودند از شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (۱۰۰)، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی (۱۷۴)، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌ها (۱۷۹)، شرکت نصب نیرو (۱۹۴)، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور پارس (۲۱۳)، شرکت نیر پارس (۲۳۸)، شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (۲۷۴)، شرکت مهندسی و خدمات نیروگاهی البرز توربین (۲۸۶)، شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا (۲۹۰)، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا (۳۰۹)، شرکت حفاری مپنا نور کیش (۳۲۵)، شرکت ساخت تجهیزات سپاهان (۳۵۱)، شرکت موادکاران (۳۷۴)، شرکت موننکو (۳۹۹) و شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا (۴۳۲).
در رتبه‌بندی امسال، شرکت توگا با صعودی ۳۵ پله‌ای در میان ۱۰۰ شرکت برتر سال از نظر میزان فروش و شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا نیز از نظر بازده دارایی در مقام اول صد شرکت سوم قرار گرفت. از دیگر دستاوردهای گروه مپنا در رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی می‌توان به حضور پنج شرکت تابعه توگا، پارس، مکو، موادکاران و مهندسی و ساخت لکوموتیو در زیرگروه ماشین‌الات، تجهیزات و صنایع فلزی اشاره کرد. در گروه خدمات فنی و مهندسی نیز، شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا مقام دوم و شرکت موننکو مقام هفتم را کسب کردند. شرکت حفاری مپنا نیز در بخش اکتشاف، استخراج و خدمات جنبی مقام هفتم را به دست آورد. در گروه شرکت‌های برتر پیمانکاری، علاوه بر گروه مپنا، پنج شرکت تابعه نیر پارس، احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، احداث و توسعه نیروگاه‌ها، نصب نیرو و احداث و توسعه ریلی مپنا حضور داشتند.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا