جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ابراز همدردی گروه مپنا با خانواده‌های شهدای صنعت برق ایران در کرکوک

گروه مپنا شهادتِ چهار تن از مهندسان ایرانی مستقر در “نیروگاه دبیس” در کرکوکِ عراق به دست عناصر گروه تروریستی داعش را محکوم و با خانواده‌های قربانیان این جنایت ابراز همدردی می‌کند.

گروه مپنا شهادتِ چهار تن از مهندسان ایرانی مستقر در “نیروگاه دبیس” در کرکوکِ عراق به دست عناصر گروه تروریستی داعش را محکوم و با خانواده‌های قربانیان این جنایت ابراز همدردی می‌کند.

روز گذشته (جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵) در پی حملۀ انتحاریِ اعضای گروه تروریستی داعش به یک نیروگاه برق در استان کرکوک عراق ۱۶ نفر از جمله ۴ مهندس ایرانی جان خود را از دست دادند.

بنا به اعلامِ مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) “حوالی صبح روز جمعه، نیروهای متخاصم داعش به مناطقی از شهر کرکوک عراق از جمله نیروگاه دبیس یورش بردند و با تیرباران محل اقامت مهندسان ایرانی، چهار تن از آنان را به شهادت رسانده و سه تن دیگر را زخمی کردند.”

به گفتۀ سرکنسول ایران در شهر سلیمانیه عراق، کشته‌شدگان این حادثۀ تروریستی عبارتند از: “مصیب قنبری” از اسلام‌آباد، “نعمت‌الله رضایی” از شازند اراک، “کوروش قویدل” از تالش و “حسن عبدالوند” از لرستان.

“سعدالله مسعودیان” سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق گفت که «تمامی مهندسان، کارگران و تکنسین‌های ایرانی شاغل در استان‌های نینوا و کرکوک عصر روز جمعه به ایران منتقل شده‌اند و کشته‌شدگان این حادثۀ تروریستی نیز روز یکشنبه دوم آبان به کشورمان منتقل خواهند شد.»

گروه مپنا با ابراز انزجار از کشتار بی‌رحمانۀ مهندسان ایران، از دولت عراق  می‌خواهد نسبت به تامین امنیت جانی تمامی مهندسان و کارکنان ایرانیِ فعال در صنعت برق آن کشور بیش از پیش اقدام نماید. دولت عراق در حالی خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های نیروگاهی و تامین برق آن کشور است که توجه شایسته و تدبیر بایسته‌ای برای تامین امنیت کارکنان و نیروهای ایرانی خدمت‌رسان ندارد.

گروه مپنا با خانواده‌های تمامی قربانیان این حادثه به‌ویژه شهدای صنعت برق ایران در کرکوک ابراز همدردی می‌کند و از دولت ایران نیز می‌خواهد پیگیری حقوق مادی و معنوی شهدای این حملۀ تروریستی در عراق از مجاری دیپلماتیک را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا