جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معاون اول رییس جمهور: گروه مپنا در مقطع فعلی نماد اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رییس‌جمهور، تصریح کرد: وقتی مدیر مجموعه مپنا با افتخار اعلام می‌کند که ما به سمت تولید توربین‌های کلاس F حرکت می‌کنیم، این مهم طراوت اندیشه و ذهن مدیران و متخصصان این مجموعه و نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی را نشان می‌دهد.

معاون اول رییس‌جمهور، تصریح کرد: وقتی مدیر مجموعه مپنا با افتخار اعلام می‌کند که ما به سمت تولید توربین‌های کلاس F حرکت می‌کنیم، این مهم طراوت اندیشه و ذهن مدیران و متخصصان این مجموعه و نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی را نشان می‌دهد.

دکتر اسحاق جهانگیری، در مراسم رونمایی و افتتاح دستاوردهای جدید گروه مپنا، “مپنا” را در مقطع فعلی، نماد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقداماتی که در مپنا انجام شده و کارهای بزرگی که توسط این مجموعه در کشور صورت گرفته، باعث غرور ملی است و همه ایرانی‌ها باید به مجموعه هایی مانند مپنا افتخار کنند.

وی ادامه داد: در همین یکی دو سال اخیر که کمی تدبیر چاشنی سیاست‌های اقتصادی شد، گام‌های مهمی در کاهش تورم و خروج از رکود برداشته شده و این درحالی است که هنوز هیچ یک از تحریم‌ها برداشته نشده است.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ما علاقه‌مند به تعامل و گفت‌وگو با دنیا هستیم، زیرا از طریق تعامل  می‌توانیم توسعه خود و کشورهای منطقه را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

تکیه دولت بر شرکت‌های بزرگ جهت خروج از رکود

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در یکسال اخیر برای خروج از رکود بر شرکت‌های بزرگ مانند مپنا تکیه کرده است، گفت: از ویژگی‌های شرکت‌های بزرگ آن است که وقتی آنها رشد می‌کنند، ده‌ها واحد کوچک‌تر و صنایع جانبی نیز به حرکت درمی‌آیند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: وقتی گفته می‌شود که شرکت ایران خودرو ۷۰ درصد رشد داشته، به آن معناست که ده‌ها واحد صنعتی و قطعه ساز نیز در کنار آن رشد کرده‌اند.

وی افزود: رشد شرکت گروه مپنا نیز به همین معنا است که در کنار آن واحدهای جانبی و کارخانه‌های قطعه‌سازی رشد خواهند کرد و ما باید تلاش کنیم سال آینده دیگر صنایع کشور نیز از رشد و توسعه برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به وجود منابع طبیعی فراوان در کشور گفت: ایران از منابع طبیعی فراوانی برخوردار است، اما این منابع سرانجام روزی تمام خواهد شد و آنچه تمام نشدنی است فکر و اندیشه و دانش متخصصان و دانشمندان کشور است که باعث ایجاد چنین دستاوردهایی در شرکت‌هایی مانند مپنا شده است.

دکتر جهانگیری با تاکید بر فعال شدن بیش از پیش سه بخش برق، نفت و گاز و ریلی به منظور توسعه ایران، خاطرنشان کرد: گروه مپنا نیز امروز در این سه زمینه فعالیت می‌کند و محور برنامه‌های خود را بر این سه بخش متمرکز کرده است.

اتخاذ تدابیر جهت پرداخت مطالبات مپنا

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت برق ایران نظیر بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران و همچنین طلب‌  شرکت مپنا از دولت، اظهار امیدواری کرد که با تدابیر و راهکارهای مختلف، مشکلات مالی موجود در صنعت برق و گروه مپنا از میان برداشته شود.

وی تاکید کرد: صنعت برق کشور نیازمند آن است که هر سال چند هزار مگاوات نیروگاه اجرا شود. بخش نفت و گاز نیز از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه ایران است و باید چند ده میلیارد دلار در یک برنامه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم و بخشی از این سرمایه‌گذاری لازم است در میادین مشترک نفت و گاز انجام شود.

عرصه مناسب جهت ورود مپنا به میادین مشترک

وی گفت: اگر در زمینه میادین مشترک تعلل کنیم، طرف‌های مقابل بیش از ما برداشت خواهند کرد، بنابراین این عرصه بازار مناسبی را در اختیار شرکت‌هایی نظیر مپنا قرار می‌دهد تا بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین یکی از تصمیمات مهم در دولت تدبیر وامید را تلاش برای توسعه بخش ریلی کشور برشمرد و با تاکید بر اینکه حجم کنونی ماشین و کامیون در جاده‌ها و نیز تلفات جاده‌ای برای ما قابل قبول نیست، بر لزوم تلاش هرچه بیشتر بخش خصوصی به منظور فعالیت در زمینه توسعه ریلی کشور تاکید کرد.

وی در پایان گفت: آنچه این دولت از آغاز به کار تاکنون انجام داده همه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، زیرا کاهش تورم، خروج از رکود و توسعه صادرات همگی از طریق اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود و هم‌اکنون در پایان سال ۹۳ می‌توان گفت که امسال سال خوبی برای اقتصاد کشور بوده و امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر دولت بتوانیم گام‌های بلندتری برای توسعه و پیشرفت کشور برداریم.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا