جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساچه ایتالیا، مهمان مپنای ایران

مقامات و کارشناسان موسسه بیمه ساچه ایتالیا که در حوزۀ تضمین صادرات فعالیت دارد، صبح امروز ، سه‌شنبه ۲۷ مهر، در محل کارخانجات گروه مپنا در جاده ملارد حضور یافتند و از نزدیک با فعالیت‌های گروه مپنا آشنا شدند.

مقامات و کارشناسان موسسه بیمه ساچه ایتالیا که در حوزۀ تضمین صادرات فعالیت دارد، صبح امروز ، سه‌شنبه ۲۷ مهر، در محل کارخانجات گروه مپنا در جاده ملارد حضور یافتند و از نزدیک با فعالیت‌های گروه مپنا آشنا شدند.

شروع این دیدار از شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) بود. مهندس «حمید مهتدی»، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس)، با خوشامدگویی به مهمانان ایتالیایی، به شرح سابقه این شرکت و گستره فعالیت‌های آن پرداخت.

در ادامه، مهندس «حمید یوسفی» معاون امور خدمات مشتریان شرکت پارس، به معرفی تفصیلی محصولات مپنا، ساختار شرکت و دستاوردهای آن پرداخت و به پرسش‌های مهمانان ایتالیایی پاسخ گفت. در انتهای این دیدار، کلیپی کوتاه از نحوه ساخت توربین بادی در شرکت مپنا برای کارشناسان شرکت ساچه به نمایش درآمد.

پس از آن، هیأت ایتالیایی به بازدید از قسمت‌های مختلف تأسیسات شرکت پارس، از جمله مرکز تحقیق و توسعه، کارگاه ماشین‌کاری سنگین، کارگاه سیم‌پیچی روتور و کارگاه ساخت پره توربین رفت و با فرآیند ساخت ژنراتور و پره توربین‌های بادی آشنا شد.

کارشناسان شرکت ساچه در ادامه به بازدید از شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) پرداختند. در این بازدید یک‌ساعته کارگاه‌های مختلف شرکت پرتو از جمله بخش سوراخ‌کاری الکتروشیمیایی و کارگاه اندازه‌گیری قطعات، مورد بازدید هیأت ایتالیایی قرار گرفت و آنان با فرآیندهای فنی قالب‌گیری و ساخت پره توربین‌های گازی و بخار آشنا شدند.

شرکت مهندسی و ساخت توربین (توگا)، آخرین ایستگاه بازدید مقامات ساچه بود. مهندس «مجید بهمنی»، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، به همراهی هیأت ایتالیایی پرداخت و توضیحات مفصلی در مورد بخش‌های مختلف تأسیسات این شرکت ارائه کرد. بخش ساخت توربین بخار، بخش مونتاژ نهایی توربین گاز، و کارگاه تست توربین از جمله قسمت‌های مورد بازدید شرکت ساچه بود.

شرکت ساچه ایتالیا که حوزۀ اصلی کاری‌اش تضمین صادرات شرکت‌های ایتالیایی است، پیش از این تفاهم‌نامه‌هایی با چند نهاد و شرکت ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران و بانک پاسارگاد به امضا رسانده و با فعالانِ صنایعی از قبیل پتروشیمی و لاستیک‌سازی وارد مذاکره شده است.

تعدادی از مقامات شرکت فرانکو توزی مکانیکا نیز در این دیدار مقامات ساچه را همراهی می‌کردند. فرانکو توزی مکانیکا شرکتی ایتالیایی است که در آذر سال ۱۳۹۴ اقدام به تأسیس شرکتی مشترک (Joint Venture) با شرکت توگا کرده است. تبدیل نیروگاه‌های بخاری به سیکل ترکیبی، توسعۀ نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش توربوکمپرسورها، تبدیل سیستم‌های کولینگِ برق خورشیدی و بازسازی و نوسازی توربین‌های فعال از جمله اهداف این شرکت مشترک اعلام شد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا