جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حضور گروه مپنا در کنگرۀ راهبردی نفت و نیرو (IPEC 2015)

کنگرۀ راهبردی نفت و نیرو (IPEC 2015) با هدف ایجاد و توسعۀ بستری مناسب جهت تبادل آرای نخبگان و فعالان صنایع نفت و نیرو، با حضور بیژن نامدار زنگنه و حمید چیت‌چیان، وزرای نفت و نیرو و مدیران شرکت‌های معتبر و خوش‌نامِ داخلی و خارجی برگزار شد.

کنگرۀ راهبردی نفت و نیرو (IPEC 2015) با هدف ایجاد و توسعۀ بستری مناسب جهت تبادل آرای نخبگان و فعالان صنایع نفت و نیرو، با حضور بیژن نامدار زنگنه و حمید چیت‌چیان، وزرای نفت و نیرو و مدیران شرکت‌های معتبر و خوش‌نامِ داخلی و خارجی برگزار شد.

این کنگرۀ سه روزه که از ۲۷ تا ۲۹ مهر در محلِ هتلِ المپیک تهران برگزار شد، شامل سه بخش “کنگرۀ راهبردی نفت و نیرو”، “همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز و نیرو” و “نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های مطرح صنایع نفت و گاز و نیروگاهی” بود.

وزیر نفت به عنوانِ سخنرانِ مراسمِ افتتاحیه، از بنیان‌گذاری کنگره‌ای پایا با نگاهی راهبردی به عنوان مهم‌ترین هدفِ این مراسم نام برد و بر برگزاری منظم و مستمر این رویداد تاکید کرد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر بخشِ خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت توتالِ فرانسه، مدیر ارشد بخش بالادستی شرکت اِنی ایتالیا نیز از “تحولات مهم و مبتنی بر جهش‌های فن‌آورانه در کسب و کار انرژی” و “فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزۀ نفت و انرژی” سخن گفتند.

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا نیز به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری این کنگره، به همراه جمعی از مدیران ارشد این گروه در این مراسم حضور یافتند و به مذاکره با مدعوین و نمایندگان شرکت‌های مطرح حاضر در این رویداد پرداختند.

غرفۀ گروه مپنا در نمایشگاه جانبیِ این کنگره نیز به محلی برای نمایش و معرفیِ توانمندی‌ها و محصولاتِ این گروه در زمینه‌های برق، نفت و گاز تبدیل شد تا میزبان مذاکرات و تبادل‌نظرات میان نمایندگان مپنا با نمایندگان دیگر موسسات و شرکت‌های داخلی و خارجی باشد.

محورهای این کنگره شامل بخش‌های برق (ارتقای راندمان و ظرفیت توربین‌های گاز، هوشمندسازی شبکۀ توزیع، تغییر ساختار بازار برق)؛ و بالادستی نفت (حفاری‎های پیشرفته و هوشمند، لرزه­­نگاری، تولید در آب‎های عمیق، شیل گاز و شیل نفت، تکنولوژی­های جدید تولید)؛ پتروشیمی و پالایش (تبدیل اقتصادی گاز به پلی‌پروپیلن، افزایش چشمگیر ظرفیت الفین‎های گازی، پتروپالایش، تبدیل ته‌ماندهای سنگین عملیات پالایش)؛ گاز طبیعی (LNG،GTL ، افزایش راندمان‌ها و کاهش هزینه‌ها)؛ بهینه‎سازی مصرف (مصرف انرژی در صنایع انرژی‌بر، توسعۀ صنعت ساختمان به سمت خانه سبز)؛ انرژی‎های نو (کاهش هزینه‎ها و افزایش راندمان، انرژی خورشیدی و بادی(؛ خودرو (مصرف CNG در خودروها، خودروهای هیبریدی و برقی، ارتقای راندمان) بود.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا