جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هشتمین دورۀ نمایشگاه کتاب مپنا؛ انگیزه‌ای برای بیشتر خواندن

هشتمین نمایشگاه کتاب مپنا با شعار “هنوز برای خواندن دیر نیست” با معرفی و نمایش بیش از ۴۳۰۰ عنوان کتاب از هشتم تا پانزدهم مهر در ساختمان اصلی گروه مپنا برپاست تا فرصتی برای ترویج کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح علمی و فرهنگی خانوادۀ بزرگ گروه مپنا مهیا باشد.

هشتمین نمایشگاه کتاب مپنا با شعار “هنوز برای خواندن دیر نیست” با معرفی و نمایش بیش از ۴۳۰۰ عنوان کتاب از هشتم تا پانزدهم مهر در ساختمان اصلی گروه مپنا برپاست تا فرصتی برای ترویج کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح علمی و فرهنگی خانوادۀ بزرگ گروه مپنا مهیا باشد.

نمایشگاه کتاب مپنا، رویدادی منحصر به فرد در میان شرکت‌های مشابه مپنا به نظر می‌رسد و سابقۀ همکاری با بهترین ناشران داخلی و خارجی، معرفی برترین و پرفروش‌ترین عناوینِ موجود در بازار کتاب ایران، و استقبال چشمگیر کارکنان مپنا از این نمایشگاه می‌تواند دلایلی بر این مدعا باشد.

موضوعات کتاب‌های امسال طیف بسیار وسیعی از فلسفه، مدیریت، روانشناسی، داستان کوتاه، ادبیات، تاریخ، عرفان، هنر، سینما، تئاتر، طراحی، عکاسی، فیلمنامه، موسیقی، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی، علمی، پزشکی، تا آشپزی، ادبیات کودک و نوجوان و .. را شامل می‌شود.

پنج ناشر در ارائه کتب همکاری دارند؛ نشر مرکز با ارائۀ بیش از ۳۵۰۰ کتاب و محصول صوتی-تصویری و عرضۀ انواع بازی‌های فکری کودکان و نوجوانان، پازل، مجسمه، سردیس مشاهیر و  سفال در این نمایشگاه حضور دارد. نماینده نشر مک‌گروهیل در ایران، به همراه نمایندۀ انحصاری شرکت پیرسون عرضه‌کنندۀ بخش مهمی از کتاب‌های نمایشگاه کتاب مپنا هستند. نشر نگارنده دانش حدود دویست عنوان کتاب فنی و کاربردی ارائه می‌کند و نشر جهان ادیب هم با بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب رمان به زبان انگلیسی، آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان مپنایی قرار داده‌اند.

ارائه تخفیف‌های مناسب و موجه برای خریداران کتاب و دیگر اقلام فرهنگی، امکانِ سفارش‌ غیرحضوری برای کارکنانِ شاغل در سیستم ثبت داخلی، از دیگر امکانات پیش‌بینی‌شده برای عموم همکاران به ویژه آنهایی است که ترک محل کار و بازدید حضوری از نمایشگاه برای آنها مقدور نیست.

شعار امسال نمایشگاه کتاب مپنا این است: “هنوز برای خواندن دیر نیست.” در سال‌های گذشته مسابقه‌ای برای انتخاب شعار نمایشگاه میان کارکنان مپنا برگزار می‌شد اما امسال از شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب با مضمونِ “فردا برای مطالعه دیر است” بهره‌برداری شده است.

طرح‌های متمایز امسال

معرفی و اجرای “طرح تبادل کتاب” از جمله فعالیت‌های این دوره از نمایشگاه کتاب مپناست تا همکارانی که درصدد اشاعۀ فرهنگ کتابخوانی هستند، کتاب‌های خوانده شده خود را با قیمت بسیار پایین‌تر یا به صورت رایگان در اختیار دیگران بگذارند. اجرای این طرح در میان همکاران مپنا به معنای آن است که چرخه‌ای تدارک دیده شود تا از کتاب‌های خوانده شدۀ دیگران بهرۀ‌ بیشتری برده شود و کتاب‌های همکاران به آسانی در اختیار دیگران گذاشته شود.

رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب متعلق به همکاران گروه مپنا در روزهای برگزاری این دوره، از فعالیت‌های جانبی نمایشگاه کتاب امسال مپناست. به هر عنوان از کتاب‌های نگاشته شده همکاران مپنا، ۲۰ تا ۷۰ درصد تخفیف اختصاص یافته است. از میان این کتاب‌ها می‌توان به کتاب نیروگاه بادی نوشته مهندس اکبر ادیب فر، مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا و مجموعۀ داستانیمن آلیس نیستم ولی این‌جا خیلی عجیبه! نوشتۀ فرید حسینیان تهرانی اشاره کرد.

در حاشیه

امسال، وجود بخش‌های جانبی  از جمله جذابیت‌های این دوره از نمایشگاه بود. بخش موسیقی ایران و جهان طرفداران بسیاری داشت که در گروه‌های چندنفره به انتخاب آلبوم موسیقی خوانندگان محبوب خود سرگرم بودند. بخش سردیس مشاهیر ایرانی نیز علاقه‌مندان خود را داشت و بخش صنایع دستی هم مملو از جمعیتی بود که برای چیدمان سنتی منازل خود در حال انتخاب یک نمونه مناسب بودند.

علاوه بر این، گل‌آرایی فضای داخلی نمایشگاه و بخش‌هایی همچون قفسه مجسمه‌های زینتی، شمع‌های معطر، جعبه‌های نوستالژیک موزیک کوکی و کتاب‌های نفیس هم از دیگر جذابیت‌های این دوره بود که به ایجاد فضای فرهنگی هنری نمایشگاه کمک شایانی می‌کرد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا