جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و ILF GROUP اتریش امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و Group ILF اتریش در قالب (MOA)به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و Group ILF اتریش در قالب (MOA)به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.
بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، دو طرف توافق نمودند در بازایابی و همچنین اجرای پروژه‌های داخلی و خارجی ایران در حوزه نفت و گاز، مشارکت فعال داشته و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
ILF Group از شرکت‌های اتریشی- آلمانی در حوزه نفت و گاز است که خدمات مدیریت پروژه،‌ مهندسی و همچنین پیمانکاری را در دو بخش بالادست و پایین دست ارائه می‌دهد. این شرکت در نقاط مختلف دنیا از جمله،‌ اروپا، ‌امریکا، ‌کانادا، روسیه، چین،‌ امارات و .. دفتر و نمایندگی دارد. علاوه بر حوزه نفت و گاز، این شرکت در بخش انرژی، حمل و نقل و آب نیز فعال است.
بر اساس متن این تفاهمنامه که در نشست تجاری بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور امضا شد، شرکت اتریشیILF به عنوان یکی از شرکت‌های بین‌المللی که در زمینه ارائه خدمات طراحی، مهندسی، مدیریت پروژه و همچنین مهندسی ارزش در حوزه نفت و گاز سوابق قابل قبولی دارد،‌ تمایل خود را در اجرای پروژه‌ها به صورت شریک JV و یا شرکت همکار مهندسی در کنار گروه مپنا ابراز می‌دارد.
دو طرف، برای همکاری در شناسایی پروژه‌ها درحوزه‌های بین‌المللی اظهار همکاری نمودند تا در صورت تفاهم و توافق، در روند مناقصه و تهیه پیشنهاد فنی و مالی و همچنین اجرای پروژه در قالب مشارکت با یکدیگر همکاری نمایند.
مدت اعتبار تفاهم‌نامه مشترک مپنا و ILF اتریش تا پایان سال میلادی ۲۰۱۷ خواهد بود و در صورت توافق، قابل تمدید است.
همچنین در اثنای برگزاری این همایش، مذاکراتی نیز با شرکت معتبر اتریشیOMV و نیز شرکت LMF، در بخش نفت و گاز مپنا انجام شد که نتایج آن در آینده درج خواهد شد.
نشست تجاری ایران و اتریش
نشست تجاری ایران و اتریش، روز سه‌شنبه هفدهم شهریور ماه در سالن اجلاس سران با حضور دکتر “هاینس فیشر” رئیس‌جمهور اتریش به همراه هیاتی بلندپایه از مقامات ارشد دولتی و بازرگانان و تجار آن کشور برگزار شد.
بنا بر اظهار نظر فعالان اقتصادی، هیات تجاری ۲۰۰ نفره اتریشی، بزرگترین هیات از این کشور محسوب می‌شود که به همراه رئیس جمهور این کشور اروپایی در کشوری دیگر حضور یافته است.
در این همایش، میتر لهنر، وزیر اقتصاد اتریش با اشاره به نشست با فعالان بخش خصوصی ایران، از تدوین نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و اتریش تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز بر تدوین نقشه راه همکاری دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد و افزود: برنامه‌هایی که در راستای گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تدوین شده‌اند و اجرایی کردن آنها می‌تواند نقشه راهی برای روابط ایران و اتریش باشد.
محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز به موقعیت جغرافیایی ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اتریش می‌تواند برای ورود به آسیای میانه، قفقاز و خلیج فارس از طریق ایران اقدام کند. لایتل، رئیس اتاق بازرگانی اتریش نیز گفت: این کشور به دنبال حضور کوتاه مدت در ایران نیست، بلکه برنامه‌های پایدار و طولانی مدتی را دنبال می‌کند.
وی با ابراز خرسندی از عادی شدن روابط ایران با بسیاری از کشورها گفت: این مساله باعث شد تا در بخش‌های اقتصادی، راه‌های جدیدی ایجاد شود که به تبع آن، شرکت‌های اتریشی نیز به دنبال سرمایه‌گذاری پایدار و طولانی مدت در بازار با ثبات ایران خواهند بود.
هاینس فیشر، رئیس جمهوری اتریش نیز طی سخنانی با تقدیر از شرایط خوبی که هم‌اکنون به همت دولتمردان ایران و با نتایج مثبت مذاکرات به وجود آمده است، تصریح کرد: ما تمایل داریم بین ایران و اتریش روابط دوستانه برقرار باشد، چرا که روابط اقتصادی و سیاسی مکمل یکدیگرند و بهبود روابط سیاسی، افزایش همکاری‌های اقتصادی را به دنبال دارد و افزایش همکاری اقتصادی، دو ملت را بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌کند.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا