جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دیدار وزیر خارجه غنا و مدیرعامل مپنا برای توسعه همکاری‌های مشترک

وزیر امور خارجه غنا به همراه سفیر آن کشور، در دیدار با مدیرعامل گروه مپنا، در زمینه راه‌های گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که روز دوشنبه دوم شهریور ماه و با هدف آشنایی بیشتر با گروه مپنا و توانمندی‌های مختلف این گروه در حوزه‌های کسب و کار صورت گرفت، خانم “هانا سروا تته” وزیر امور خارجه غنا در راس هیاتی دیپلماتیک در ساختمان مرکزی شرکت مپنا حضور یافت.

در این رویداد، اطلاعات جامعی از دستاوردها و حوزه‌های فعالیت گروه مپنا ارائه شد که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت، همچنین در مورد محورهای همکاری گروه مپنا و کشور غنا و نیز راه‌های گسترش این همکاری‌ها بحث و تبادل ‌نظر و به سوالات مختلف خانم “هانا سروا تته” پاسخ لازم ارائه شد.

مدیرعامل گروه مپنا ضمن قدردانی از حضور وزیر امور خارجه و سفیر غنا، برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله “احداث نیروگاه‌های برق، همکاری در پروژه‌های بالادستی و توسعه میدان‌های گازی، آموزش متخصصان صنعت برق غنا در گروه مپنا و…” اعلام آمادگی کرد که مباحث طرح شده مورد توجه مدعوین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه غنا نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در گروه مپنا و اظهار امیدواری برای بازدید از کارخانجات مپنا در دیدارهای آتی، امکانات و فناوری‌های مجموعه مپنا را ستود و اظهار داشت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مپنا می‌تواند کشور غنا را در حل مشکلات و مواجهه با بسیاری از چالش‌های فنی و سرمایه‌گذاری یاری کند.

وی صادرات برق را از جمله اهداف کشور متبوعش دانست و افزود: صنعت برق برای توسعه صادرات و پیشرفت صنعتی کشور در حال توسعه‌ای مانند غنا بسیار مهم و حیاتی است و ما به انرژی برق نیاز مبرم داریم.

وی افزود: در صورت ورود مپنا به پروژه‌ای مشخص، دولت غنا همه توان خود را به منظور حمایت از این گروه ایرانی به عمل خواهد آورد.

شایان ذکر است، در پایان این دیدار، مقرر شد که شرکت موننکو به نمایندگی از گروه مپنا در مدت دو ماه با بررسی‌های میدانی و مطالعاتی در صنعت برق کشور غنا، نتایج را ارائه و در صورت تفاهم، اقدامات اجرایی به منظور انعقاد قرارداد صورت گیرد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا