جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حضور مدیرعامل گروه مپنا در سفر دوره‌ای وزیر امور خارجه به شرق آفریقا

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به چند کشور شرق آفریقا سفر کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به چند کشور شرق آفریقا سفر کرد.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه به کنیا، اوگاندا، بروندی و تانزانیا در راستای تقویت و بسط رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و همچنین تحکیم و ارتقای روابط فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی انجام شد.

دکتر علی‌آبادی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه مپنا نیز به دعوت وزارت امور خارجه کشورمان در این سفر حضور داشت و در نشست‌های تخصصی با مقامات و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورهای هدف، علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های گروه، راه‌های توسعه همکاری‌ها را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر مدیرعامل گروه مپنا، نمایندگان مهاب قدس، کیسون، گروه تانا انرژی، طوس آب و برخی شرکت‌های بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

در سفر به کشور کنیا، ظریف خطاب به تجار کنیایی گفت: در صورت مشاهده هر گونه مانع سرمایه‌گذاری و بسترهای اقتصادی به ما اعلام نمایید تا در برطرف کردن موانع تلاش کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: تلاش ما برای رفع موانع تجارت است ولی اگر حتی در مذاکرات هم به تفاهم برسیم باید بدانیم که شرکای واقعی و پایدار ما در جهان کشورهایی هستند که در قالب همکاری‌های جنوب – جنوب می‌توان با آنها برای توسعه پایدار برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه سفر و در کامپالا پایتخت اوگاندا نیز وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای خود اظهار امیدواری کرد: تجار و کارآفرینان ایرانی حضور بیشتری در قاره آفریقا داشته باشند.

در این نشست، چند تن از فعالان اقتصادی ایران از جمله مدیرعامل گروه مپنا طی سخنانی ظرفیت‌های بازار آفریقا و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی را برای سرمایه‌گذاری در این بازار بیان کردند.

محمدجواد ظریف و هیات همراه سیاسی و اقتصادی وی در ادامه سفر دوره‌ای خود نیز  شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی وارد کشور بروندی شدند. ظریف در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه بروندی، بر لزوم همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در سطح بخش‌ خصوصی تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان و هیات اقتصادی همراه وی در جریان سفر پنج روزه خود، به کنیا، بروندی، اوگاندا، تانزانیا و جزیره زنگبار رفته و با مقامات بلندپایه این کشورها دیدار و گفت‌وگو کردند.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا