جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تجلیل مدیرعامل گروه مپنا از مقام زن و بانوان همکار

در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، از مقام زن و بانوان همکار گروه مپنا تجلیل به عمل آمد.

در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، از مقام زن و بانوان همکار گروه مپنا تجلیل به عمل آمد.
در این رویداد که بعد از ظهر روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه در سالن آمفی‌تأتر روزنامه اطلاعات و با حضور بانوان گروه مپنا برپا شد، پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن، مدیرعامل گروه با ایراد سخنانی، با اشاره به برخی آیات قرآن کریم، با تقدیر از بانوان اظهار داشت: زنان از مقام بسیار بالایی برخوردار هستند، چرا که در آنها جوهر عشق و محبت وجود دارد.
دکتر عباس علی‌آبادی با درود بر همه مادران و زنان گفت: همه شما بانوان همکار در درجه نخست متعلق به خانواده‌هایتان هستید و هیچ اولویتی مقدم بر رضای پدر و مادر و همسر و یا فرزندانتان نیست.
وی بالاترین رسالت بانوان را همسر یا مادر نمونه دانست و گفت: نباید فعالیت‌های اداری و مسئولیت‌های اجتماعی، شما بانوان را از اولویت اصلی دور کند.
وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) به عنوان بهترین همسر عالم نه تنها الگویی برای زنان بلکه بهترین الگو برای مردان نیز محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بانوان در گروه مپنا باید فعالیت‌های در شان خود را انجام دهند، چرا که آنها مظهر جمال خداوند هستند.
وی با اشاره به حضور نیروی انسانی توانمند در گروه مپنا گفت: امروز خوشبختانه در این زمینه مپنا در جایگاه شایسته‌ای قرار دارد و در هر دو بخش بانوان و آقایان از پرسنل توانمندی بهره می‌برد.
وی در ادامه با اشاره به حضور و نقش فعال بانوان، بر ضرورت حضور و ارتقای آنان در حوزه‌های مدیریتی در گروه تاکید کرد و افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که باید از هر کسی که شایستگی انجام کاری را دارد استفاده نموده و برای حضور آنان در مدیریت بخش‌های مختلف ایجاد فرصت کنیم.
مشکل اقتصاد برق باید برطرف شود
دکتر علی‌آبادی همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های گروه مپنا در سال ۱۳۹۳ گفت: گروه مپنا تصمیم دارد تا با رویکردی جدید اقدامات وسیعی را برای زیرساخت‌های این صنعت اساسی یعنی برق انجام دهد.
وی گروه مپنا را بزرگترین دستگاه کمکی وزارت نیرو خواند و تصریح کرد: گروه مپنا در راستای اهداف وزارت نیرو باید بر محیط تاثیر مثبت داشته باشد و نباید نسبت به محیط بی تفاوت باشد.
وی ادامه داد: اگر اقتصاد برق اصلاح نشود، مطمئن باشید که ادامه این مسیر امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: اصلاح برخی ضوابط و قوانین در حال انجام است و امیدوار هستیم که با اصلاح این قوانین بتوانیم حرکت صحیحی را انجام دهیم.
مدیرعامل گروه مپنا گفت: کشور از ظرفیت‌های بسیار خوبی در صنعت برق برخوردار است و لازم است با همت تمام تلاشگران این عرصه و با برنامه‌ریزی درست از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه برخی تفکرات شکل گرفته باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: باید بدانید که درآمد یک کشور تنها برای خرج کردن نیست و باید در کشور ثروت بیشتری تولید شود و این ثروت تولیدی است که برای استفاده ما باید باشد.
تمامی کارکنان گروه مپنا در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تلاش کنند
دکتر علی‌آبادی همچنین با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه نیز گروه مپنا برنامه‌های وسیعی را در نظر دارد.
وی مهم‌ترین وظیفه گروه مپنا در این زمینه را تامین برق دانست و افزود: کشور ما باید در مقابل حوادث و مشکلات استقامت کند و گروه مپنا نیز به عنوان بزرگترین تامین کننده بخش خصوصی صنعت برق در کشور وظیفه خود می‌داند تا این موضوع مهم را به بهترین شکل دنبال کند.
تامین حدود ۱۵ هزار مگاوات برق در برنامه گروه مپنا
وی گروه مپنا را در زمینه تولید برق در قله افتخار دانست و ادامه داد: در حال حاضر گروه مپنا قریب به ۳۴ هزار مگاوات نیروگاه برای کشور ساخته و حدود ۱۵ هزار مگاوات دیگر را در برنامه خود قرار داده است.
وی به خلق و تولید ثروت در کشور اشاره و تاکید کرد: اتکا در کشور نباید تنها بر نخبگان باشد بلکه ما باید به توده‍‌ها تمرکز کنیم و نیروی انسانی در این زمینه بسیار مهم قلمداد می‌شود.
حضور گروه مپنا در بخش آب کشور
وی با اشاره به سرانه مصرف آب در جهان و مقایسه آن با ایران و کمبود شدید منابع آبی در کشورمان، دومین برنامه مهم گروه در سال جدید را حضور در بخش آب و پروژه‌های آب شیرین کن دانست و اظهار داشت: ساخت و بهره‌برداری از تاسیسات نیروگاهی و آب شیرین کن قشم به عنوان قدم اول گروه در بخش آب کشور است و من از مهندسان گروه مپنا انتظار دارم تا با همت آنها بتوانیم راندمان تولید آب و برق را به بالای ۸۵ درصد ارتقا دهیم و گروه نیز در این زمینه در حال تامین منابع، تامین تجهیزات و سازماندهی است تا بتواند به زودی حرکت عظیمی را برای ایجاد و تولید آب در کشوری که خشک و بیابانی است انجام دهد.
سالانه حدود ۲۵۰ میلیارد مترمکعب آب در کشور تبخیر می‌شود
مدیرعامل گروه مپنا گفت: در چند سال گذشته در کشور سالانه ۴۰۰ میلیارد مترمکعب کل آورد آبی ما بوده است که متاسفانه در حال حاضر این رقم به ۳۵۰ میلیارد متر مکعب رسیده است و از این میزان، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد مترمکعب وارد سفره های آب زیرزمینی می شود و ۲۵۰ میلیارد مترمکعب آن تبخیر می‌شود، این در حالی است که هنوز برای جلوگیری از این تبخیر اقدام کارسازی صورت نگرفته است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که گروه مپنا تمام تلاش خود را بکار گیرد و بتواند به عنوان گروهی موثر بر کشور تاثیر مثبت داشته باشد و در راستای اهداف اساسی وزارت نیرو در بخش آب و برق حرکت کند.
در ادامه برنامه از سه نفر از بانوان با سابقه گروه مپنا (معصومه رضایی، سمیرا سیدی و فریده چنگیزی) تقدیر به عمل آمد و لوح سپاس از سوی مدیرعامل گروه به آنها اعطا شد. همچنین خانم‌ها آرزو سادات موسوی‌زاده و نوشین طریقی به بیان تجربیات خود در عرصه‌های (به ترتیب) ورزش و فرهنگ در کنار امور سازمانی پرداختند. مسابقه‌ای نیز میان حاضران برگزار شد و پس از آن گروه موسیقی رستاک به اجرای قطعاتی پرداختند.
شایان ذکر است، اشعاری در وصف حضرت فاطمه الزهرا (س) آماده قرائت در این مراسم شده بود که به علت ضیق وقت فرصت ارائه آن برای حاضران فراهم نشد. علاقه‌مندان جهت مطالعه اشعار مزبور می‌توانند به فایل پیوست مراجعه نمایند.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا